Comunicat 88 - La Festa Major de Vilafranca i el President Montilla

La Festa Major de Vilafranca i el President Montilla
3.09.2007

El passat 20 d’abril, una delegació penedesenca formada per un representant del sector econòmic, un de les entitats culturals i un de la nostra Plataforma, havia de ser rebuda pel president de la Generalitat de Catalunya, en ocasió de la seva presència al Penedès a "La nit de l'empresari" a l'Hotel Melià de Sitges. Era un acte organitzat per l'ADEG (Associació d'Empresaris - Garraf - l'Alt Penedès - Baix Penedès). A darrera hora, tanmateix, vam rebre la notificació que no podia ser.

Davant d’aquesta contrarietat, vam notificar al Gabinet de Presidència que estàvem a la disposició del President per desplaçar-nos el dia i a la hora que ens indiquessin per mantenir, al més aviat possible, una entrevista. Però no obtinguérem cap resposta.

Aprofitant la presència del president a la diada de Sant Fèlix a Vilafranca, vam sol·licitar de nou una entrevista amb el President. La resposta va ser la següent:

En la seva estada a Vilafranca del Penedès amb motiu de la diada de Sant Fèlix, el President, com és evident, haurà de dedicar la seva atenció preferent al Consistori i al seguiment de la jornada festiva i castellera, la qual cosa farà difícil que pugui atendre personalment la seva petició. Això no obstant, els plantegem la possibilitat que el director general de Relacions Externes de la Presidència de la Generalitat, Sr. Jordi Menéndez, els atengui en nom del President, en el decurs de la jornada a Vilafranca.

A contracorrent d’aquesta nova negativa, ens vam presentar a la plaça de la vila, a l’espera de que el President fes la seva entrada a l’ajuntament, i just en aquest moment, malgrat els impediments de la gent de protocol, li vàrem entregar la nostra documentació, sense obtenir d’ell cap paraula. Deplorem el poc interès amb què es reitera l’actual President de la Generalitat per una demanda sorgida del territori i oficialitzada pel ple de 50 ajuntaments i 4 Consells Comarcals. En una democràcia, que voldríem normal, no es pot deixar d’escoltar directament les raons d’una Plataforma de ciutadans que ha impulsat i ha acompanyat la demanda que representen a més del 80% de la població. O el Sr. Montilla no és el President de tots?

També voldríem preguntar a l’alcalde de Vilafranca, Sr. Esteve: per què no va aprofitar la presència del President per convidar, a més de l’alcalde de Vilanova, els del Vendrell i d’Igualada? D’aquesta manera hauria demostrat que feia seu l’esperit dels acord de diversos plens, de defensar i visualitzar la Vegueria pel Penedès. Però no ho va fer.

Malgrat l’anestèsia desmobilitzadora dels qui haurien de garantir atenció i sensibilitat democràtiques, la PVP i els penedesencs seguirem desperts. No ens mancarà el coratge per aconseguir finalment l’Àmbit i la Vegueria pròpia.