Comunicat 84 - Denúncia contra l'ajuntament de Vilafranca

28.05.2007

Denúncia contra l’ajuntament de Vilafranca

Membres de la Plataforma per una Vegueria Pròpia (Penedès) manifesten que aquests darrers dies han pogut constatar com URBASER, que realitza tasques per a l’Ajuntament de Vilafranca, ha estat retirant i deixant fora de servei la propaganda que s’havia penjat durant la campanya. En els cartells, la Plataforma demanava el vot pels candidats que defensen la Vegueria. És per això que el passat dissabte 26 de maig, després de diverses gestions fetes a la Policía Municipal de Vilafranca, a la Guàrdia Civil i a la Junta Electoral, vam interposar, com a testimonis presencials i aportant fotografies de la darrera retirada del dia 26, una denúncia al Jutjat de Guàrdia (Juzgado de Instrucción número uno de Vilafranca del Penedès) en contra de l’Ajuntament de Vilafranca, en tant que primer responsable. Al seu torn, els partits CiU, ERC i CUP, van presentar, el mateix dissabte, una denúncia sobre aquest fet a la Junta Electoral de Zona.

És sabut que la posició del grup PSC, que ha presidit el govern municipal, ha estat contradictòria respecte a la Vegueria Penedès i s’ha negat reiteradament a posar en pràctica els acords presos per la majoria del ple en favor de la Vegueria al·legant raons jurídiques sense fonament.

La Plataforma reivindica, en tant que entitat i organització ciutadana, que pugui intervenir en les eleccions, -com així ho han fet d’altres- per sol·licitar el vot en favor les opcions que afavoreixin les seves demandes. Per altra banda, ha estat publicant anuncis sobre aquest tema, als setmanaris locals, en festes ciutadanes i a través del seu web. I considera, per fi, que seria un pas més cap a farsa -que s’afegiria a d’altres mancances- que a la llum dels eslògans de participació i de democràcia es negués a la ciutadania fer sentir la seva veu.

Cal recordar que la Vegueria Penedès compta amb el suport oficial dels quatre consells Comarcals del Penedès, (Anoia, Alt i Baix Penedès i Garraf), de 47 ajuntaments (Montmaneu de l’Anoia també va aprovar la seva adhesió en un ple celebrat el 24.05.2007), de més de 12.000 ciutadans i 100 entitats culturals, i d’entitats empresarials amb més de 1.200 integrants. Al Penedès han donat suport explícit a la Vegueria els partits CiU, ERC, PP, CUP, diversos grups independents. I també el PSC i ICV, en alguns municipis.