Comunicat 83 - Cartells de la Plataforma, segrestats

23.05.2007

Cartells de la Plataforma, segrestats

Les nits dels passats dimecres i dijous, van desaparèixer més de 250 cartells, encartonats i agafats amb dues brides dels llums de les rotondes al voltant de Vilafranca. Els cartells proposaven el vot en favor de les candidatures que defensen la Vegueria Penedès. En total han estat més de 3.500 els distribuïts per tot el Penedès (Alt Penedès, Anoia, Baix Penedès i Garraf).
Hom podria pensar que es tractaria de la tasca d’eliminació dels cartells de les fires de Maig, ara bé, en alguns indrets s’hi mantenen els cartells de les fires i en canvi han fet desaparèixer els de la Vegueria. I en rotondes on només hi havia els de la Vegueria, s’han eliminat concretament els seus cartells.
La propaganda, a manca d’espais públics on la gent pugui expressar-se, estava fixada en llocs clarament aïllats que no tapaven cap altre missatge de partits.
Com a entitat plenament legal, la Plataforma per una Vegueria Pròpia no ha rebut cap avís d’organisme oficial o municipal en contra de la cartellada. La nostra web és ben visible en cada cartell. A més, aquesta acció està en continuïtat amb els anuncis apareguts en els setmanaris comarcals. Alguns partits, fins i tot, han inclòs en la seva propaganda una referència explícita en favor de la Vegueria, han penjat cartells en els seus espais, han enganxat un SI a favor de la Vegueria, etc..
Ens costa pensar en una actuació de determinats “professionals” o “empresa”, tan barroera, que no s’hagin fixat en el contingut, de tema i context tan absolutament electorals i tant decantat en favor de les candidatures pro-Vegueria. Una feina laboriosa, que no afebleix la campanya, al contrari, la reforça. És que es volia evitar la sospita d’un boicot pur i dur? I doncs, per què? Qui podria ser? Tot fa pensar que se sabia el que es volia o allò que li havien encomanat de fer. Vaja, una feina polida i aparentment “despistada”.
Si no ha estat una equivocació, que pràcticament descartem, com a Plataforma popular rebutgem el monopoli de la propaganda per part dels partits. La gent té dret a dir la seva, i si manté el respecte, no solament té dret a fer-se sentir i veure sinó que té l’obligació moral promoure que les eleccions siguin quelcom més que un exercici de dictadura democràtica equivalent a una farsa. I si es tractava d’algun partit polític amb sigles, seria, a més, una farsa repugnant a la llum dels eslògans de participació i de democràcia que se solen escampar.
Des de fa més de dos anys, la Plataforma ha sortit al carrer, ha penjat pancartes i cartells a les places i ajuntaments, ha figurat com a col·laboradora en festes de caire comarcal i ha aparegut en tots els mitjans. Què més ha de fer, si no molestar al qui hi està en contra?
Qui ho hagi fet, o no és de cap corda democràtica o no té dret a demanar el vot.