Comunicat 162 - CAMPANYA PER LA VEGUERIA 2012, Accions recents: àmbit, parlament, ajuntaments, tramesa correus

24-01-2012

Presentació d’esmenes al Decret de l’Àmbit Penedès

En la nostra valoració del Decret de l’Àmbit, que consideràvem positiu en termes generals, vam comentar dos aspectes que no ens feien el pes: un era un seguit de terminis que el Decret estableix i que ens sembla que poden allargar en excés l’arrencada de l’àmbit; l’altra la poca participació de la societat penedesenca. Dins els termini reglamentari vam formular unes esmenes adreçades a corregir aquests dos aspectes. Pel que fa a la participació proposàvem modificar l’article 12 del Decret, que regula les reunions entre l’equip redactor de la ponència i el grup de treball, afegint-hi el punt següent:

12.3 Per vehicular més adequadament les necessitats i les aspiracions del territori, seran convocades a aquestes reunions quatre persones en representació d’entitats penedesenques amb llarga trajectòria en defensa dels interessos del Penedès.

Campanya Vegueria Penedès 2012

Com ja vam indicar, es va trametre una carta a la presidenta del Parlament reclamant el desbloqueig de l’esmena de la llei de vegueries que ha de permetre la inclusió del Penedès. D’aquesta carta se’n va enviar còpia a la resta de diputats i diputades del parlament, així com als alcaldes i alcaldesses de les quatre comarques.

Pel que fa a la campanya de tramesa de correus a la bústia de la presidenta del Parlament fent la mateixa reivindicació, ens consta per fonts del mateix parlament que n’han arribat una quantitat notable, als quals caldrà afegir els més de 150 que es van enviar el dia de la festa del xató de Vilafranca a través d’unes connexions a Internet que la Plataforma va instal·lar a la Rambla de Sant Francesc.

De resultes d’aquestes accions, la presidenta del Parlament ha convocat una representació de la PVP a una reunió que tindrà lloc dins el mes de febrer.

Incorporació de nous municipis

El passat 19 de febrer, el ple de l‘Ajuntament d’Òdena va acordar per majoria unir-se a la demanda de la vegueria Penedès, en una moció que destacava les raons històriques, socials, econòmiques i de futur que justifiquen la vegueria Penedès, així com el moment immillorable que representa el desplegament de l‘àmbit de planificació. La moció també agraïa la col·laboració i el suport de la PVP.

Mapa actualitzat de municipis per la Vegueria

Vegeu Comunicat 163

El Penedès a Barcelona

Com és sabut, el passat 18 de gener es va presentar la setmana de promoció del Penedès a Barcelona, impulsada per l’Acadèmia de Tastavins, amb un programa ambiciós i variat. Des de sempre hi ha hagut una bona entesa entre la PVP i el sector del vi i del cava, un dels més transcendents per a l’economia i la imatge del Penedès, que ha portat a un suport mutu necessari i profitós. En la presentació de la jornada es va fer esment de la reivindicació de l’àmbit Penedès com a entitat de futur i això en presència del president de la Generalitat. La nostra enhorabona i el nostre suport a la iniciativa que ajuda, i de quina manera, a crear el coixí necessari per completar el desplegament complet de l’àmbit i la consecució de la Vegueria Penedès.

Manifest de Subirats

Aquests dies també s’ha presentat el Manifest de Subirats que rebutja el plantejament de la marca turística Costa de Barcelona, impulsada per la Diputació de Barcelona, on el Penedès hi és inclòs o, més que inclòs, camuflat. El manifest és d’una claredat i una contundència diàfanes, de manera que aquesta PVP creu que no hi ha d’afegir res més, només declarar que està totalment d’acord amb el seu contingut i que el recolza sense fissures.

Foto Roda de Premsa 24-01-2012, Vilafranca del Penedès (L'Escorxador)