Comunicat 112 - El Penedès no vol peatges!

14.07.2008

El Penedès no vol peatges!

Davant la convocatòria de la manifestació en contra del peatge de l’AP-7 i a favor del transport públic, la Plataforma per la Vegueria Pròpia vol manifestar:
1 – La nostra plena adhesió a aquest acte tot remarcant que el lema de la protesta és encapçalat amb el terme Penedès, puix l’autopista AP-7 és la via d’entrada i de connexió entre les nostres comarques, l’Anoia, l’Alt Penedès, el Baix Penedès i el Garraf.
2 – La satisfacció que, iniciant-la l’ajuntament de Vilafranca, s’hagin afegit a la convocatòria, els ajuntaments de Sant Sadurní, el Consell d’Alcaldes i el Consell Comarcal de l’Alt Penedès, com a mostra d’una sensibilitat comuna en favor del Penedès.
3 – La confiança que la problemàtica del Penedès, a través de reiterades convocatòries, vagi trobant ressò en les entitats, associacions culturals, ajuntaments, Consells Comarcals i en la diversitat d’instàncies ciutadanes expressades en les plataformes.
4 – La nostra preocupació, ara i aquí, per un paisatge que en el pas de l’àrea metropolitana de Barcelona a la de Tarragona i d’altres, ocupa i parteix per la meitat els terrenys del nostre territori i vol expandir-se encara més.
5 – La necessitat, tal com s’exposa en les bases de la Plataforma, d’un plantejament en xarxa de les vies de comunicació, obertes al país, i no als quatre vents i de gran impacte. Proposem un transport públic, programat, eficient, per carretera i en ferrocarril; que respecti la fesomia natural del país i les seves necessitats; que eviti els traumes sobre el paisatge; que rellevi progressivament el transport privat i superi l’aïllament pràctic de molts pobles del Penedès entre si i amb els nuclis centrals de població.
6 – Denunciem el doble greuge de veure’ns tractats, d’una banda, com a residents d’una àrea llunyana, però obligats a pagar peatge per a connectar-nos amb una àrea metropolitana, tanmateix pròxima i absorbent. Mentre que per l’altra, encara no hem vist reconegudes la reivindicació de l’Ámbit de Planificació Territorial i la possibilitat d’una futura Vegueria. El pagament de peatges i el no reconeixement territorial són una mostra més del tracte que rep el territori.
7 – Ens reiterem, en conseqüència, en la necessitat que el Penedès, com a unitat territorial, passi de l’Àmbit de Planificació Territorial –que encara reivindiquem- al de Vegueria Pròpia perquè obtingui la veu i el vot en els temes que l’afecten i en aquells que repercuteixen, com en aquest cas, en les vies de comunicació i el transport públic, en totes les seves variants.
8 – Denunciem el greuge comparatiu que pateix Catalunya respecte a la resta de comunitats autònomes, que tenen més favorablement resolta la qüestió dels peatges i troben en l’Administració Central o autònoma, un resposta més atent o una acció més decidida.
9 – Per fi, fem nostre, un cop més, el lema d’aquesta jornada:
El Penedès diu no als peatges,
el Penedès diu sí al transport públic