Comunicat 110 - Proposicó de llei en favor de l'àmbit Penedès

19.06.2008

Proposicó de llei en favor de l'àmbit Penedès

- Els parlamentaris representants de CiU, ERC, PP i Mixt, recollint els termes de la proposta de la Plataforma per una Vegueria Pròpia, han decidit presentar a la l’aprovació de les respectives formacions polítiques, en un termini quinze dies, una proposició de Llei en favor de l’Àmbit Funcional de Planificació Territorial del Penedès.
Si és acceptada, la dipositaran a la Mesa del Parlament de Catalunya per al tràmit de debat i aprovació.
- Segons aquesta proposició de Llei, l’Àmbit del Penedès, s’afegeix als set àmbits actuals (Metropolità, Comarques Gironines, Camp de Tarragona, Terres de l’Ebre, Ponent, Comarques Centrals, Alt Pirineu i Aran). El nostre àmbit constarà de les comarques Alt Penedès, Anoia (excepte els municipis de Calaf, Calonge de Segarra, Castellfollit de Riubregós, Prats de Rei, Pujalt, Sant Martí de Sesgueioles i Sant Pere Sallavinera), Baix Penedès i Garraf.
- La importància de la proposició de Llei ve donada perquè l’Àmbit possibilitarà que el Penedès es contempli com una unitat de planificació i que aquesta es dugui a terme des del territori. A partir d’aquí, s’obriria una gran perspectiva als objectius tan reiteradament manifestats des del Penedès. Per altra banda, en vistes a una futura Vegueria, l’Àmbit és un element indispensable.
- Esperem que ben aviat i superant tota contingència, es cobreixin els termes previstos per a l’aprovació definitiva d’aquesta proposició de Llei. La Plataforma PVP celebra aquest pas endavant i es congratula amb tots aquells que l’estan fent possible, en especial amb els grups polítics que li donen l’aval parlamentari.

Barcelona, 18 de juny de 2008
Parlament de Catalunya