Comunicat 109 - Assemblea General Ordinària de la PVPMatinal de treball

26 .05.2008

Assemblea General Ordinària de la PVPMatinal de treball

El dissabte, 24 de maig, a Igualada (Anoia) i a la seu de Publicacions Anoia, es va celebrar l’Assemblea General Ordinària. El context d’aquesta darrera etapa, plena d’esdeveniments i d’expectatives, demanava, però, situar-la dins el marc més ampli d’una matinal de treball.
Obrí l’acte el Sr. Antoni Pàmies tinent d´alcalde i regidor d´Urbanisme, Activitats i Serveis tècnics de l’ajuntament d’Igualada, que va donar la benvinguda als assistents en nom del consistori tot valorant positivament la tasca cívica que duien a terme.
Després de la presentació, per part de Fèlix Simon, dels objectius de la trobada, s’obrí un torn obert de paraules en què cadascú dels 30 assistents va exposar el seu punt de vista sobre la situació present.
La consecució de l’Àmbit de Planificació Territorial va ser un dels temes centrals. Es remarcà la necessitat d’orientar-hi la tasca immediata puix d’ell en depenia la resta d’activitats. Malgrat el temps d’obligada espera i tensa expectativa, hom es refermà en la voluntat de continuar en les accions en favor de la Vegueria Penedès, cosa que serà possible quan es produeixi la nova organització territorial de Catalunya. Això, tanmateix no es preveu sinó a mitjà termini.
S’exposà als assistents l’esborrany de Proposició de llei amb les disposicions addicionals, que no existien en la primera versió, per a presentar-la, quan sigui el moment, junt amb el PP i ERC al Parlament de Catalunya. La proposta de CiU s’orientava a assegurar l’Ambit i les seves prerrogatives davant de qualsevol contingència del curs actual de les negociacions d’ERC amb el Departament Territorial d’Obres Públiques.

Com a tasques destacades, condicionades als ajuts econòmics i a les possibilitats de dedicació i oportunitat, es va tractar sobre l’exposició itinerant, en fase d’elaboració; i la creació d’un òrgan representatiu del Penedès que encaixés dins les previsions legals que acompanyen un Àmbit. Aquests dos eixos donarien profunditat a la tasca de promoció externa de la Vegueria i de maduració interna dels qui la promouen.
Es van comentar diversos aspectes de la marxa de la PVP: comunicació, seguiment, integració i recerca de col·laboradors, ritme de treball, recursos, obertura a la població, coordinació etc. El llistat de temes i llur complexitat demanaven la continuació del debat al llarg d’una altra assemblea oberta als socis.

EL MARC DEMOCRÀTIC I TERRITORIAL
Hom situà la tasca de la PVP i el model desitjat de Vegueria, com un aspecte més de la lluita dels territoris i dels sectors ciutadans per fer sentir la seva veu i jugar un paper determinant en el conjunt de Catalunya. La PVP s’hi manifesta en sintonia, perquè això equival a contribuir a la major democratització del país i a donar sentit, a nivell individual i col·lectiu, a la pròpia trajectòria.
S’insistí en el caràcter absolutament ciutadà de la PVP, fora de tot lligam orgànic amb els partits polítics, però si com un element de cohesió i d’unitat en les reivindicacions cíviques que demanen una veu com més àmplia millor.

RENOVACIÓ DE LA JUNTA DIRECTIVA
Després de seguir l’ordre del dia previst, es procedí a la renovació de la Junta Directiva. La presidència de la PVP, donat el seu caràcter comarcal, ha estat expressament rotativa: Fèlix Simon, de l’Alt Penedès (2005); Josep Olivella, del Garraf (2006); Julio Ramon, del Baix Penedès (2007). Enguany s’esqueia a l’Anoia. La Junta, doncs, ha quedat configurada així:
President : Antoni Castells i Solà, Igualada (Anoia)
Vice-president : Fèlix Simon i Paraíso, els Monjos (Alt Penedès)
Secretari : Enric Ases i Amorós, Olesa (Alt Penedès)
Tresorer : Toni Vidal i Recasens, Vilafranca (Alt Penedès)
Vocals : Josep Faura i Pujol, Guardiola de Font-rubí (Alt Penedès); Carles Gallego i Gomez, Moja (Alt Penedès); Sergi Marin i Sarabia, Vilafranca (Alt Penedès); Julio Ramon i Berrio, Cunit (Baix Penedès); Jordi Sogas i Cuscó, Vilafranca (Alt Penedès)
Enllaços territorials:
Comarca de l’Alt Penedès: Conxita Colet;
Comarca de l’Anoia: Antoni Castells
Comarca del Baix Penedès: Josep Guillén
Comarca del Garraf: Marisa Ibáñez
A remarcar la fluïdesa del diàleg i la concreció de les aportacions, dins un context d’optimisme serè i realista. Un matí molt dens que, a més d’aportar una crònica molt detallada de propostes, conhorta per l’esperit positiu amb què van ser formulades.