Comunicat 100 - Nit de la vegueria

Març 2008

NIT DE LA VEGUERIA

Al llarg de tres anys l’adhesió a la campanya per una Vegueria Pròpia ha anat creixent fins a obtenir l’acord reiterat de la Comissió de Política Territorial del Parlament de Catalunya. És un mèrit que creiem necessari celebrar i que compartim mútuament ciutadans, entitats, associacions empresarials, sindicats, grups polítics, ajuntaments i consells comarcals.
Tanmateix, el 18 d’abril de 2008 és la data en què s’acaba el termini, pel que fa al Govern de la Generalitat, de donar compliment a l’acord de la Comissió Parlamentària del 5 de desembre de 2007, de crear l’Àmbit de Planificació per a les comarques de l’Anoia, l’Alt i el Baix Penedès i el Garraf. A hores d’ara ja hauria de ser una realitat, però no és així, i ens dol.
Creiem que no seria just que es deixessin de banda l’esforç i la voluntat reeixida de tanta gent i la dels grups polítics que representen la nostra adhesió i la converteixen en majoritària. Tot celebrant l’èxit de la campanya, hem de fer palesa, també, la nostra voluntat que tingui el coronament que es mereix.
Us invitem, doncs, a la Nit de la Vegueria que hem preparat per al proper 18 d’abril, una data que hem considerat especialment significativa:
- Al Fòrum Berger, de Vilafranca, en una sessió acadèmica s’exposaran les bases polítiques i socials que donen solidesa i justificació a la demanda en favor de la Vegueria i, en el context d’una Declaració, es proposarà la creació d’un organisme que aplegui la voluntat del territori i la faci viable i eficaç.

- Al Casal - Societat “La Principal”, de Vilafranca, ens asseurem a taula en un àpat festiu, de marca totalment penedesenca i inèdita, per a celebrar les accions passades i brindar pel bon èxit del present immediat, l’Àmbit; i del futur, la Vegueria.
Esperem la vostra participació i l’oportunitat de compartir el propòsit i el convenciment que aquesta “Nit” perdurarà en el record i, sobretot, en la realitat.

Plataforma per una Vegueria Pròpia