COMUNICAT 1

Comunicat 01

(TÍTOL PROVISIONAL) Valoració de la primera trobada entre la Plataforma per la Vegueria de l’Alt Ter i la Plataforma per una Vegueria Pròpia (Anoia, Alt Penedès, Baix Penedès, Garraf): El Govern ha de donar explicacions.

El Temple Romà de Vic va acollir dissabte, 12 d’abril, la que ha de ser la primera d’una sèrie de trobades periòdiques entre la Plataforma per la Vegueria de l’Alt Ter i la Plataforma per una Vegueria Pròpia (Anoia, Alt Penedès, Baix Penedès i Garraf), dues entitats de caire cívic disconformes amb el mapa de set vegueries que proposa la Generalitat de Catalunya com a nou model de distribució territorial del país. Concretament, per part de la Vegueria de l’Alt Ter van ser presents Pere Piella (president de la plataforma), Joan Vilalta, Jaume Font, Josep Cullell, Toni Serrat, Santi Garolera, Lluís Llort, Josep Vilamala, Ton Granero, Antoni Mirambell, Josep Colomer, Antoni Ylla-Català, Joan Prats, Enriqueta Anglada, Toni Jaimez, Pep Comeres i Rogeli Montoliu, mentre que per part de la Plataforma per una Vegueria Pròpia van ser presents Didac Gallego, Enric Ases, Fèlix Simó, Joan Solé Bordes, Josep Maria Figueras, Josep Quelart, Maria Antònia Udina, Sergi Marín i Teresa Gil.

Idees:
-Es constata la necessitat de diàleg. Coincidim plenament.
-És hora que el Govern doni explicacions sobre les postures que adopta en la qüestió de la nova ordenació territorial.
-Fins ara s’ha preferit actuar per la via de la imposició a través dels fets consumats.
-El Govern ha de rectificar per ètica democràtica, i per evitar el que seria una burla als ciutadans.
-Despotisme il·lustrat del segle XVIII.
-Reclamem poder participar en el debat de la nova divisió territorial de Catalunya.
-Volem que es reconeixin unes articulacions històriques i que els serveis s’apropin als ciutadans. Aquest objectiu s’aconsegueix de manera més eficaç amb el mapa de 9 vegueries.
-El Govern defensa una democràcia dels satisfets.

Acords:
-Adherir-se a les respectives reivindicacions.
-Desenvolupar iniciatives conjuntes, amb la voluntat de defensar una divisió territorial més propera i real que la que es proposa des de la Generalitat.
-Establir un calendari de trobades periòdiques.